Harga Discount

Untuk mendapatkan harga DISKON spesial & layanan pesan antar GRATIS, hubungi kami (021) 9833 0857; (021) 27459400; 08158793215

www.saung.amanah.com
www.sarungpekalongan.blogspot.com
email : saung.amanah@yahoo.com



Senin, 20 September 2010

Mengapa Memilih Manhaj Salaf?

Mengapa Memilih Manhaj Salaf?
Syaikh Salim B. 'Ied al-Hilali
Penerbit:
Pustaka Imam Bukhari
Harga : Rp. 25.000,-

Sesungguhnya umat Islam telah terdampar di persimpangan jalan, mereka hidup dalam kesengsaraan yang tidak pernah disaksikan oleh sejarah Islam walaupun telah berlalu banyak krisis dan bencana silih berganti pada saat-saat lemah dan jauh dari syari'at Allah 'Azza wa Jalla yang sebenar. Umat Islam kehilangan sebahagian besar dari negeri/wilayah, harta mereka, atau hidup dalam keadaan penuh kebimbangan, kegelisahan, ketakutan dan curiga.
Akan tetapi seseorang yang memahami sunatullah yang berkaitan dengan perubahan, tidak akan merasa hairan bahawa kekalahan akan kembali kepada musuh-musuh umat Islam. Perkara ini adalah sebagaimana yang disebutkan: "Kami adalah suatu kaum yang dimuliakan oleh Allah dengan Islam, maka ketika kami menginginkan kemuliaan kepada selain Islam, maka Allah 'Azza wa Jalla pun menghinakan kami."
Oleh sebab itu mereka bersegera memperbaiki diri, lalu mengenal-pasti punca penyakitnya ,dan sedar akan kelemahannya, kemudian mereka segera memulakan amalan yang merupakan asas perjalanan kembali kepada agama mereka, sehingga Allah menghilangkan kehinaan tersebut dari diri mereka dan kekuatan mereka semakin bertambah.
Buku yang berada di hadapan anda ini adalah merupakan sebuah tulisan yang menjelaskan titik sebenar kekuatan umat Islam. Kekuatan umat Islam hanya dapat dikembalikan dengan kembalinya umat Islam kepada agama Islam yang sebenar, tulin lagi sahih dari aspek dalil dan cara fahamnya. Setelah pelbagai penyimpangan yang berlaku di dalam cara beragama umat Islam masa ini, yang sehingga menjadikan mereka lemah selemah-lemahnya, malah dihinakan dengan rendah-serendah-rendahnya oleh musuh-musuh mereka. Umat Islam sepatutnya bangkit sedar bahawa diri mereka telah lemah disebabkan terlalu banyak meninggalkan ajaran agama mereka. Lebih parah, mereka sengaja menyelewengkan agama Islam yang pada asalnya adalah murni sebagai sumber kekuatan mereka. Pelbagai bentuk kepercayaan telah ditokok tambah ke dalam praktik keimanan (aqidah) mereka. Setelah itu, lahir pula kepelbagaian amalan ibadah yang tidak diketahui asal-usulnya daripada agama yang murni peninggalan Rasulullah. Maka, atas sebab itulah mereka akhirnya menyimpang disebabkan mengamalkan agama yang menyimpang, yang tidak lagi murni sebagaimana agama yang difahami oleh para Sahabat Rasulullah yang diredhai.
Jadi, buku ini mengajak anda membuka mata supaya segera kembali melihat apakah prinsip-prinsip Islam yang sebenar. Dari aspek aqidah dan amalan. Buku ini membentangkan berkaitan aspek pembinaan tatacara kefahaman terhadap agama yang bersumberkan al-Qur'an, as-Sunnah dan prinsip penerimaan para sahabat terhadap wahyu yang dibawa oleh Nabi Shallallahu 'alaihi wa Salam.
Imam Malik rahimahullah berkata: Tidaklah menjadi baik umat Islam itu melainkan dengan menjadi baiknya umat yang terdahulu (generasi para sahabat).

Tidak ada komentar:

Poskan Komentar